چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

تقویت ۵۰۰۰ مدرسه دولتی در سال جاری

  • کد خبر: ۱۸۰۲۴۳
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
تقویت ۵۰۰۰ مدرسه دولتی در سال جاری
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از انتخاب ۵۰۰۰ مدرسه دولتی به عنوان نمونه برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری به تبیین جزئیات سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: ما در حال تدوین کتاب اجلاس سی و هفتم در ۱۰ موضوع ارائه شده در این اجلاس هستیم. این موضوعات ریل گذاری شده و آن‌ها را به روسای آموزش و پرورش و مدیران اعلام می‌کنیم تا اجرایی شود.

کمبود شدید نیروی انسانی آموزش و پرورش در پنج استان

وی از کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از موضوعات مطرح شده در اجلاس سی و هفتم خبر و توضیح داد: مثلا در چند استان کمبود شدید نیروی انسانی داریم. برای مثال در سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و خوزستان کمبود شدید نیروی انسانی داریم که قطعا باید سناریوی متفاوتی برای این استان‌ها پیش بینی کنیم.

لاشکی توضیح داد: در برخی استان‌ها ممکن است آمار جمعیتی نیروی انسانی به اندازه لازم باشد و ما خیلی مشکل نداشته باشیم. در برخی استان‌ها حتی شاید مازاد نیرو داشته باشیم. باید این تراز را هماهنگ کنیم و برای هر استان متناسب با نیاز، جدب نیرو داشته باشیم. در کتاب اجلاس این‌ها را ابلاغ می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، درباره فرآیند برگزاری اجلاس سی‌وهفتم نیز توضیح داد: سال گذشته از سران سه قوه، رئیس دو قوه سخنران اجلاس بودند که به اهمیت جلسه اضافه می‌کرد، اما امسال سعی شد که بتوانیم نظر مدیران آموزش و پرورش را جلب کنیم و مدیران آموزش و پرورش کشور تشکر داشتند که همه توانستند نظر دهند و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: امسال ما حتی رئیس مجلس دانش آموزی را هم در اجلاس دعوت کردیم. وی در جلسات اظهار نظر کرد و این یعنی دیده شدن مدیران و روسای آموزش و پرورش و حتی ما از خیرین مدرسه ساز هم دعوت کردیم. در مجموع مخاطبین ما که مدیران و روسای آموزش و پرورش بودند غالبا اجلاس امسال را موثر دیدند. ریل گذاری خوبی برای سال تحصیلی جدید انجام شد. ضعف‌ها و قوت‌ها بررسی شد و برای اول مهر ۱۴۰۲ ضعف‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین از انتخاب ۵۰۰۰ مدرسه دولتی به عنوان نمونه برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر و ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری تقویت مدارس دولتی است. در همین راستا ۵۰۰۰ مدرسه به عنوان نمونه برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین انتخاب شدند تا امسال تقویت شوند. ان‌شالله برای سال آینده برنامه‌ای جامع تدوین خواهد شد تا تمامی مدارس را شامل شود.

۹۳.۵ درصد مدیران از رتبه‌بندی راضی هستند

احمدی لاشکی افزود: همچنین حدود ۹۳.۵ درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش نسبت به بحث ارتقای جایگاه رتبه‌بندی معلمان رضایت داشتند. موضوعات تقویت مدارس دولتی، تبیین نیروی انسانی، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، فرصت‌های یادگیری عادلانه، تببین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، تبیین نقش‌های جدید مدارس و نظارت بر مدارس غیردولتی در رتبه‌های بعدی، اعلام رضایت شرکت کنندگان در اجلاس سی‌وهفتم قرار گرفتند.

به گفته وی، مهم‌ترین موضوع این اجلاس اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین بود که از سوی مخاطبان اجلاس مباحث مطرح شده درباره آن بالاترین درصد سطح رضایت را داشت و ۹۵ درصد از افراد شرکت شرکت کننده در این اجلاس از آن راضی بودند.

احمدی با بیان اینکه در این اجلاس ۱۰ موضوع مهم آموزش و پرورش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: این موضوعات سالیان سال است که روی زمین مانده، اما امسال تمامی روسا و مدیران در خصوص آن‌ها ارائه مطلب داشتند و بیش از ۷ هزار برگ اطلاعات جامع پیرامون اجرایی شدن سند تحول بنیادین، ارتقاء جایگاه و شان معلم، آغاز سال تحصیلی جدید، ساماندهی نیروی انسانی، تببین مدیریت آسیب‌های اجتماعی، تبیین پوشش تحصیلی و فرصت یادگیری، تببین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، نقش‌ها و ماموریت‌های جدید مدارس، تببین نظارت بر مدارس غیردولتی دریافت شد.

وی با بیان اینکه در اجلاس سی‌وهفتم سعی شد تا از سخنرانان بیرونی فاصله گرفته شود، بیان کرد: فقط سه سخنرانی با موضوع اخلاقی توسط آیت‌الله حسینی‌بوشهری، آیت‌الله جاودان و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی انجام شد و به جز سخنرانی رییس پدافند غیرعامل، باقی سخنرانی‌ها و موضوعات در رابطه با مباحث تعلیم و تربیت بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->